Diensten

Op zoek naar een praktisch verkoopsysteem voor evenementen?

evenementen

Ben jij op dit moment je evenement aan het opstarten? Al je marketing vaardigheden toegepast en zoek je een manier om op een praktische manier de tickets voor je evenement te verkopen? Dit kan je natuurlijk allemaal op je eigen bordje scheppen, maar dit brengt best veel administratief werk met zich mee. De tijd die je hierin zou steken kan je veel beter gebruiken voor al die andere dingen die nog moeten gebeuren. Daarom is het slim om het zoeken naar en het installeren van een goed verkoopsysteem voor evenementen uit te besteden aan een derde partij. Ticket Helper is een voorbeeld van een bedrijf wat de verkoopsystemen voor evenementen ontwikkeld en zorgt voor een vlekkeloze verkoop van de tickets van jouw evenement.

De front-end van je verkoopsysteem

De start van een evenement voor de bezoekers van je evenement is het kopen van de kaartjes. Dit is het moment dat het evenement definitief in de agenda’s komt te staan en de voorpret kan beginnen. Er zijn natuurlijk verschillende soorten kopers. Zo zijn er enerzijds kopers die 5 minuten voor de start van de verkoop al regelmatig hun browser verversen om een van de eersten te zijn die een kaartje heeft bemachtigd. Anderzijds zijn er ook kopers die twijfelen en nog een beetje over de streep moeten worden getrokken. Juist voor dit laatste type kopers is het heel belangrijk dat de verkooppagina van de kaarten voor je evenement er aantrekkelijk uitziet. Het is mogelijk de website van de verkoop van je tickets te laten bouwen door professionals, die precies weten hoe ze deze zo aantrekkelijk mogelijk kunnen maken en dus ook de verkoop van je kaarten omhoog weten te schroeven.

De back-end van je verkoopsysteem

Naast de uitstraling van de webpagina waar de kopers van de kaarten voor je evenement op kijken, is het ook erg belangrijk dat alle functionaliteiten van de verkoop goed werken. Is dit namelijk niet het geval, dan bemoeilijk je de koop van het ticket en maak je het dus minder aantrekkelijk om een kaartje te kopen. Professionals weten precies hoe ze een verkoopsysteem voor evenementen moeten programmeren om een flexibel koopproces te garanderen. Daarnaast zijn er meerdere mogelijkheden om de kaarten te beheren. Je kan ze bijvoorbeeld laten verkopen door externe partijen als een postkantoor of kassa, maar ook kortingscodes laten maken, een verificatiemail laten instellen (zowel bij de aankoop als een dag of week voor de aanvang van je evenement ter herinnering), of je evenement direct door te laten sturen naar de digitale agenda van de koper. De mogelijkheden zijn eindeloos, dus waarom zou je het zelf doen?

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *